HTML

Ubuntu tippek blogja

Ubuntu-val kapcsolatos tapasztalatok, problémák orvoslása, tippek, trükkök, hasonlók. Jaunty, és attól felfelé...

Friss topikok

Re + Upower nagy CPU-igénybevétel javítás

2011.10.18. 20:45 FenrirHUN

Üdv!
Az utóbbi időben elég sok dolog történt, az előző poszt után otthagytam az Ubuntut, és áttértem a Linux Mint-re, de most újra itt vagyok. Először Helenát, majd Isadorát, majd Juliát, majd Katyát használtam... aztán meguntam a kezelőfelületet (a sok művészi újítás ellenére is).
Közben figyeltem az új Ubuntukat is, és a 16:10-es netbook monitoromhoz sokkal praktikusabb volt ez az új Unity kezelőfelület, és nagyon megtetszett.
Emellett az is közre játszott, hogy az upowerd folyamat kb. a Julia óta (már nem emlékszem pontosan) folyamatosan ~90% CPU-t használ, és ez elég idegesítővé vált. Ugyanez a baj a Lucid után mindegyik Ubuntu verzión (és vele természetesen a Linux Minteken Julia-Katya, plusz BackTrack 5) jelen volt a netbookomon, és sehol sem találtam rá orvoslást.
Egész a mai napig.
Épp újra "átnyálaztam" a Google-t és az ezzel a buggal foglalkozó fórumokat, downgrade-eltem az upower-t régebbinél régebbi verziókra, hackeltekre, patcheltekre, de egyik sem segített.
Majd egyik jó barátom eszembe juttatta, hogy esetleg lehetne elvenni a folyamat prioritásából... Linuxon ugye prioritás alatt nagyjából a nice-ot értjük, de ennek állítása sem segített visszafogni a folyamatot. Ekkor eszembe jutott, hogy biztos le lehet valahogy korlátozni a processzor, mint erőforrás használatát. Ekkor akadtam rá a cpulimit programra.
MEGOLDÁS:
1.) sudo apt-get install cpulimit
2.) sudo cpulimit -b -e upowerd -l 3
    Megj.: Ez a háttérben futva lekorlátozza az upowerd folyamat CPU-használatát ~3%-ra.
Kész. Tipp: Ezt berakhatjuk egy szkriptbe is, amit automatikusan, vagy kézzel indíthatunk. Ha automatikusan induló szkriptbe tesszük, figyeljünk a setuid bitre!
( 1.) sudo -s
  2.) echo "cpulimit -b -P /usr/lib/upower/upowerd -l 3" > /usr/bin/limiter
  3.) chmod 4755 /usr/bin/cpulimit
      Megj.: Ez azért kell, mert ha setuid bittel futtatsz egy scriptet, akkor a benne végrehajtandó programoknak is setuid bitet kell adnod.
  4.) chmod 4755 /usr/bin/limiter
  5.) exit
  6.) limiter VAGY Indítópult / Hozzáadás - "Limiter", "limiter", "", majd újraindítás. )

Szólj hozzá!

Címkék: kde gnome re xfce maverick lucid oneiric upower cpulimit

A bejegyzés trackback címe:

https://ubuntutippek.blog.hu/api/trackback/id/tr653312823

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása